M Mengembangkan Kecerdasan Majemuk: Strategi Memaksimalkan Potensi Siswa di Era Society 5.0

Kecerdasan Majemuk

Authors

Roby Ariatman

Published:

2024-11-13

Issue:

Vol. 6 No. 3 (2024): Agustus 2024

Articles

How to Cite

Roby Ariatman. (2024). M Mengembangkan Kecerdasan Majemuk: Strategi Memaksimalkan Potensi Siswa di Era Society 5.0: Kecerdasan Majemuk. Journal of Classroom Action Research, 6(3). Retrieved from https://jppipa.unram.ac.id/index.php/jcar/article/view/7680

Downloads

Download data is not yet available.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis cara mengembangkan kecerdasan mejemuk sebagai strategi memaksimalkan potensi siswa di era society 5.0. Jenis penelitian ini ialah library research atau studi kepustakaan. Sumber data diperoleh melalui literasi buku, jurnal, dan bacaan yang terkait dengan tema ini. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa perlu adanya langkah yang tepat dalam mengembangkan potensi di era society 5.0. Dengan kemajuan teknologi, tak dapat dipungkiri begitu banyaknya rintangan yang akan dihadapi. Dari setiap rintangan tersebut, kecerdasan majemuk menjadi solusi yang hangat dalam mengembangkan potensi tersebut. Tidak hanya pengetahuan, konsep kecerdasan majemuk menawarkan berbagai kemampuan didalamnya, sehingga seseorang dapat mengeluarkan potensi dan skill yang dimilikinya. Inilah yang mendasari bahwa, kecerdasan majemuk menjadi jembatan menuju Indonesa emas di era modern.

Author Biography

Roby Ariatman, Universitas Islam Negeri Mataram

License

Copyright (c) 2024 Roby Ariatman

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

  • Authors who publish with Journal of Classroom Action Research, agree to the following terms:

  1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY License). This license allows authors to use all articles, data sets, graphics, and appendices in data mining applications, search engines, web sites, blogs, and other platforms by providing an appropriate reference. The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions and will retain publishing rights without restrictions.
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in Journal of Classroom Action Research.
  3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).